Min kropp

2013-02-22 // Kategori: Anorexian

Första bilderna vägde jag 70 kg på , då var jag tjock ! Folk sa till mig att jag var fin som jag var och för vissa kanske jag var det men inte för mig själv! Jag trivdes inte med min egen kropp , det var som att leva i ett fängelse.
På andra bilden vägde jag 43 , jag vill ibland tillbaka dit men att må så dåligt som jag gjorde då , att knappt orka lyfta benen , att knappt kunna hålla ögonen öppna och en puls som var alldeles för låg , får mig att avstå!
Dem sista bilderna är tagna idag för knappt 5 minuter sen!
Det ät fortfarande ett helvete att leva i denna kropp och allt är bara fett och äckligt men jag har kommit en lång bit på min resa från att äta ingenting på dagar till att äta normalt 5 gånger om dagen! Jag har en lång bit kvar men förändringar sker inte på en dag och livet är inte slut på 24 timmar!


Kommentarer
Caroline
2013-04-10 / 21:48:46

Hej! Jag brukar aldrig kommentera bloggar, men du ger mig inget val. Jag kan inte läsa dessa inlägg utan att dela med mig av mina åsikter om din nuvarande kropp. Såsom jag ser det (via bilderna) så har du mått dåligt över din kropp och valde att banta/gå på dieter och tillslut gick det för långt och du fick din diagnos. Jag måste säga att, även om du har svårt själv att se det, så tycker jag att de två sista bilderna är bilder på en perfekt kropp. Jättefin! Verkligen. Jag tycker absolut INTE att du ska försöka jobba mot en smalare kropp. Jag är en tjej som också har kännt mig för stor och jämfört mig med alla dessa ideal som svävar runt om oss i tidningar osv. Men min mamma har alltid sagt till mig att man inte kan få kroppen man drömmer om genom att svälta sig själv om man fortfarande vill må bra. Det ända hälsosamma sättet är att äta RÄTT och TRÄNA. Att äta rätt innebär inte att man äter mindre, det handlar om att man ska äta lagom och enligt tallriksmodellen. Jag tycker du verkar otroligt stark och jag vet att vägen är lång. Men som sagt, börja äta ordentliga portioner och minst 5 ggr om dagen (Frukost, mellanmål såsom frukt osv, lunch, mellanmål, middag) Jätteviktigt! Jag tog mig tiden att skriva den här kommentaren för jag tycker det är så himla tråkigt att höra hela tiden "Jag är för tjock, för smal, för lång, för kort... osv" Det stör mig att för att kunna vara modell och vara mullig måste man kallas "plus model". JAG TYCKER ATT SÅ LÄNGE MAN INTE TRÄNAR, ÄTER HÄLLSOMSAMT och GÖR NÅGOT ÅT SAKEN kan man låta bli att må dåligt över saken. Jag hoppas innerligt att du tar åt dig men inte tar illa upp, jag har skrivit allt det här för att jag faktiskt bryr mig. Kramar





Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
→ Design: mslfoto.blogg.se