Ricinolja

2013-11-06 // Kategori: Allmänt
 
Gud vad du är bra! 
Jag har använt mig av ricinolja minst 2 gånger i veckan i ca 1½ månad. Jag använder ganska mycket olja då mitt hår redan är halvlångt. Det har dock inte hänt så värst mycket, det har väl växt kanske 5 cm..?
Jag ska dock klippa mig snart då jag inte gjort det på verkligen hur länge som helst. Efter det kommer jag köpa hem ett par burkar så att jag slipper springa på apoteket och köpa laxeingsmedel varannan vecka haha. För ja, ricinolja är faktiskt laxeringsmedel, men släpp den tanken och få upp en bild på hur bra håret blir sedan!  
För mig tar en behandling minst två timmar så det gäller att hitta tillfällen i veckan som du har tid. För som ni hör själva tar en behandling lång tid och kan ta ännu längre tid beroende på hårtyp:
 
Behandling av ricinolja:
1.Ta i ca 3-5 msk olja, massera in det i hårbottnen och fördela resten av oljan i håret . ''Borsta'' ner oljan till topparna med fingrarna och se till att håret är täckt.
2.Gå med detta i håret i minst en timme.
3.Skölj sedan ut så mycket av oljan det går och massera in balsam, ha detta i håret i ca 15 min.
4.Repetera steg 3 så många gånger du själv känner behövs. Jag personligen får göra detta 3 eller 4 gånger.
 Det är mig ni ser på bilden fast med ett utsuddat ansikte då fotot inte blev det bästa.
Hursomhelst så ser ni hur mitt hår ser ut just nu. Innan var det mycket kortare och mörkare. En biverkning av ricinolja är tyvärr att håret bleks och i mitt fall har det blivit en skiftning mellan grönt och guldigt. 
Eftersom att jag har lovat att inte färga mitt hår och hålla mig borta från plattången så håller jag det. Därför kan jag faktiskt stå ut att gå med mitt fula hår under det mer tråkiga vinterhalvåret. 
 
Hoppas att detta inlägg hjälpte några av er som har hårkris just nu, så varför inte få det lite längre då? 
En burk ricinolja kostar ca 60-65;- på apoteket och det är absolut helt klart värt det! 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
→ Design: mslfoto.blogg.se