Det här med anorexia och ideal.

2013-12-12 // Kategori: Allmänt
Tänk hur allt i era huvuden egentligen inte är mer än hopp och drömmar. För om ni noga utvärderar vad ni ägnar ert dagstänkande åt, så handlar det mesta om ideal eller vi gör så här. Vi tar mig som ett exempel.År 2012, drömmandes om en fin vältränad sommarkropp. Slutar samma år efter svältande och promenader som blev till träning och löprundor, på 43 kg och sammanlagt inlagd på sjukhus i minst två månader. Ett hjärta som slog nära döden och en hjärna som inte ville eller orkade tänka. Vad var rätt? Vad var fel? Är en 143 kg och 172 cm lång Yasmine rätt? Är det ett ideal? Jomenvisst, för detta är väl vackert. Eller hur? Visst var jag?
Om man nu har tränat så kan man väl inte se ut såhär? Jag menar, då har man ju en slimmad kropp. Inte ett skelett framför spegeln man så blindt kollar i.
Jo.. Där kommer jag in i bilden igen. Det blev så mycket alldeles för allvarligt fel för mig. Aldrig har jag blundat så hårt för sanningen, aldrig har jag ljugit så starkt för mig själv.
För att det kan gå fel. Så himla fruktansvärt fel. 
Efter dessa bilder är tagna har jag nu fått behandling för min sjukdom i ca 1 och ett halvt år. 
Idag äter jag godis, bakelser, mat överhuvudtaget och jag mår så bra. Jag njuter av livet. Vi lär oss aldrig uppskatta livet själv, endast det livet tillför glädjer oss. Snälla, snälla, snälla njut. För livet kommer alltid att lura oss. Livet kommer alltid få dig att falla för att du ska resa dig upp igen. Livet prövar en, så som den prövat mig. Och jag, mina vänner. Är en värdig kandidat som rest mig ur jorden själv. Jag har haft ett val, ett val som stod mellan död och liv. Jag valde livet och det är det bästa jävla valet jag någonsin gjort. Tack för denna prövning, men nu ska jag njuta. 
Jag ska träna efter jul, för första gången ska något i mitt liv som jag bestämt själv. Bli så bra det kan bli. Mitt liv kommer att bli så bra det kan bli. Det vet jag. Jag reste på mig, jag valde livet.

Kommentarer
Emma
2013-12-12 / 20:36:22

Du har kommit en sån jävla lång bit av den här resan och jag är så grymt jävla stolt över dig!
Bästa du <3

Svar: Puss på dig mina fina bästa vän <3
Yasmine van Hal





Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
→ Design: mslfoto.blogg.se