Starting over

2013-07-02 // Kategori: Allmänt
Den här kategorin är ganska så tom nu förtiden vilket jag kan tycka är väldigt positivt! Mycket av det beror på att jag mår bättre nu än någonsin! Jag har gått upp i vikt, och snälla spara på era vita lögner nu. Jag ser det på mig själv och jag kan faktiskt säga att jag trivs bättre med mig själv nu än vid 43 kg. Det kan jag säga med självförtroendet hissat! Skälen till detta är min motiviation till ett friskare liv. Och nu pratar jag ju inte bara om att slippa kaloriräkning, tvångsinläggningar , slippa hemska tankar utan även med mer kunskap, börja om från början. Innan nån får panik nu, läs det jag skriver istället. När jag har nått en speciell vikt eller helt enkelt, inget komplicerat invecklat tal, att min kropp mår bra igen, får och ska jag börja träna igen. Självklart så ska vi hålla koll på att vikten inte sjunker igen eller att min kropp börjar må sämre igen. Och den här gången handlar det inte om 30 kg's viktnedgång utan om muskler. Jag ska få den kropp jag alltid drömt om, inga misstag, nya tag , ny motivation, starkare än någonsin och när denna gång (förhoppningsvis) snart kommer, INGEN MER ANOREXI. 
När jag blir frisk vilket jag verkligen känner, är snart, så hoppas jag att jag på något sätt ska bli ett slags ideal, en förebild för sådana vackra och fina männsikor med ätstörningar som jag själv har. Detta är något jag skulle kunna tänka mig att jobba med som äldre. Kanske inte på heltid då jag drömmer om en framtid inom juridik, utan mer som stöttning, kontakt och bevisa att det faktiskt går att bli frisk. 
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
→ Design: mslfoto.blogg.se