''Jag vet inte om jag kämpar. Jag kommer inte ihåg vad jag kämpar emot längre''

2013-03-15 // Kategori: Allmänt
Som många av er vet mår jag inte så bra i min sjukdom just nu..
Jag visar det inte för jag är så trött på att folk ska tycka synd om mig. Jag vill inte att mina vänner alltid ska fråga hur jag mår eller tjata om att jag måste äta.
Jag älskar mina vänner och familj men ibland förstår dom mig inte riktigt.
Jag vet att mitt beteénde omkring mat och tränig är sjukt men jag vill inte alltid bli påmind om det för tro mig, jag vet att det är sjukt.. Väldigt sjukt. 
Om folk inte alltid skulle påminna mig varenda dag om hur sjuk jag egentligen är, skulle mitt betéende ändras.
Kanske inte superstora förändringar för andra men för mig. Jag skulle känna mig mer normal. Försöka glömma dem ''elaka tankarna'' och kunna fokusera mer på att egentligen ha ett liv.
Ett liv utan att vara beroende av mat och träning.
Jag skulle kunna skriva en hel uppsats på flera sidor om kalorier, träning, kolhydrater, proteiner, fett och allt som hör till.
Och det är just sånt som jag vill glömma men det går inte om folk dagligen ska påminna mig om det mer än vad sjukdomen redan gör.
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
→ Design: mslfoto.blogg.se