3 månader senare:

2014-03-30 // Kategori: Allmänt
Tidigare resultat: 

Ben: Upp till 60 kg
Rygg: 40 kg
Mage: 55 kg
 

''Dagens'' resultat:
 

Ben: Samma
Rygg: 45 kg
Mage: 65 kg
 

Anledningen till att mina resultat inte har ökat så värst beror på att jag inte längre fokuserar på att vikten ska höjas utan mer på att övningarna ska göras rätt, kännas och på så sätt ge bättre resultat.
Sen så får ni inte glömma bort att dessa viktresultat endast gäller på en del maskiner, jag gör olika övningar ganska så ofta som inte har med maskiner att göra överhuvudtaget. Ett exempel är squats som jag kallar ''grov ass-to-the-grass'' vilket jag utför genom att hålla en viktplatta på 10-15 kg vid bröstet, knäböjer så långt ner det går och sedan upp igen.
Ett par andra övningar jag börjat utföra är: ''cable kickbacks'' (rumpövning), ''benlyft'' (även denna är en rumpövning), och så har jag börjat jobba med hantlar för att få biceps att växa, ibland kör jag även lite bröst.
I slutet av varje pass har jag nu börjat fokusera på att köra ca 20 minuters cardio s.k kondition. Jag kör intervaller på 5 minuter för att förbränna så mycket fett det går så att musklerna ska synas. 
 
Fysiska resultat:

Det är så svårt att själv se hur man förändras när man ser sig själv i en spegel dag ut och dag in. Jag brukar fråga min familj och vänner vad och om dem ser för resultat, jag får höra att mina armar och ben växt vilket jag blir superglad över. Tre månader har gått, jag erkänner att jag hade förväntat mig mer än detta men det kommer och det får ta sin tid. I slutändan är det värt det.
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
→ Design: mslfoto.blogg.se